Gyakori kérdések

A partnerséggel kapcsolatos gyakori kérdések

Mit jelent értékesítési partnernak lenni?

Az értékesítési partner – angolul Affiliate (ejtsd: affiliét) – olyan személyt vagy céget jelent, aki a saját weblapján elhelyezett speciális linkekkel a mi honlapunkra irányítja át saját látogatóinak azt a részét, akinek érdeklődését a link (banner stb.) szövege felkeltette. A saját honlapunkon telepített és a partnerek kezelését végző webes rendszerünk (nevezetesen a youriSHOP, youriTRACK és youriPARTNER alkalmazás) nyomon követi az ily módon átirányított látogatók esetleges vásárlásait, melyek után az értékesítési partner meghatározott mértékű jutalékot kap.

Mennyi jutalék jár az értékesítési partnernak?

A jutalék mértéke az idők során változhat. Jelenleg mindenkinél 5 %. A százalék a bruttó (áfát is tartalmazó) árbevételre vonatkozik, és az így kalkulált jutalék is tartalmazza az áfát.

Hogy lehet valakiből értékesítési partner?

Először is jelentkeznie kell, vagyis fel kell iratkoznia a partnerlistára. Ez még nem jelent partneri státuszt; minden jelentkezést egyedileg bírálunk el. A jelentkezés jóváhagyása esetén a partner megkapja az egyedi azonosítót tartalmazó partnerlinket, amelyet elhelyezhet a saját weblapján (akár többön is). Innentől a dolog automatikusan működik, egészen a kifizetések engedélyezéséig, ami – a csalások kiküszöbölése végett – szintén manuális művelet.

Van-e valami költsége a jelentkezésnek?

Nincs, a jelentkezés teljesen ingyenes. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a link kitétele után azonnal és minden további nélkül dőlni kezd a jutalék. Számottevő jutalékra csak az számíthat, akinek egyrészt elég nagy látogatottságú honlapja van, másrészt látogatói bizonyos részét vélhetően érdekli egy saját internetes üzlet létrehozásának lehetősége. A megfelelő látogatottság elérése viszont sosincs ingyen.

Van-e valami elvárás az értékesítési partner honlapjával szemben?

E tekintetben nem támasztunk túlzott elvárásokat, de bizonyos esztétikai és tartalmi szintet meg kell ütnie a weblapnak. Nem tartalmazhat pl. obszcén, pornográf, gyűlöletkeltő, uszító, faji, vallási vagy etnikai alapon kirekesztő, illetve a jó ízlés határain kívül eső szövegeket, de olyan linkeket sem, amelyek ilyen oldalakra mutatnak. Ez a követelmény nemcsak a jelentkezés elfogadásakor áll fenn, hanem a későbbiekben is. Ennek megsértése a partneri viszony azonnali megszüntetését jelenti.

Mi történik a feliratkozásom után?

Megnézzük a jelentkezési űrlapon által feltüntetett honlapot, és ha nincs kizáró ok, akkor jóváhagyjuk a jelentkezésedet. Ezzel egyidejűleg automatikusan kapsz egy emailt, benne a partnerlinkkel és egyéb adatokkal. Utána választanod kell egy vagy több bannert, amelyek HTML kódját külön oldalon találod meg. A HTML kódot be kell illesztened a kívánt helyre ill. helyekre, amivel az átkattintó látogatók vásárlásainak követése automatikusan kezdetét veszi.

A kapott jelszóval bármikor beléphetsz a saját fiókodba, ahol nyomon követheted az átirányított látogatók számának időbeli alakulását, és természetesen láthatod az általuk lebonyolított vásárlások adatait is.

Hogyan követhetők az átkattintó látogatóim vásárlásai?

A jelentkezés jóváhagyása után megküldött speciális partnerlink tartalmaz egy egyedi kódot, amit a linken való kattintáskor a nálunk telepített youriTRACK program megkap. A program ekkor elhelyez egy sütit (cookie-t) a látogató gépén, amely lényegében egy néhány bájtos adatcsomag, benne a partnerlinkből kinyert egyedi azonosítóval.

A youriSHOP program minden megrendeléskor megnézi, hogy a megrendelő gépe tartalmaz-e ilyen sütit, és ha igen, akkor az illető partner kódját eltárolja a megrendelés többi adatával együtt. A youriPARTNER pedig a megrendelések adataiból ennek alapján ki tudja gyűjteni az egyes értékesítési partnereknek tulajdonítható eladásokat.

Az átkattintó látogatónak nem szükséges azonnal vásárolni ahhoz, hogy a jutalékot a partner számára jóváírjuk. Bármikor visszatérhet webshopunkba, és ekkor már teljesen közömbös, hogy milyen úton (vagyis nem kell minden alkalommal a partnerlinkeden keresztül érkeznie – arra mindössze 1 alkalommal van szükség). A partnerlinken való kattintástól számítva 1 hónapja van a vásárlásra, ezt követően a “süti szavatossága” lejár.

A jutalékodat a mondottak tükrében négy dolog fenyegetheti.

  • Ha a látogatód nem a partnerlinkeden kattint, vagy azt úgy másolja be a böngészője címsorába, hogy szándékosan levágja róla a partnerkódot;
  • Ha a látogató törli a gépéről a partnerlinket tartalmazó sütit. Ennek a valószínűsége meglehetősen kicsi, mert elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán tudják, hogy ezt hogy lehet megtenni.
  • Ha a látogatód a vásárlás előtt másvalakinek a partnerlinkjén is kattint, mert ezzel a sütiben tárolt kód a másik partnerünkével felülíródik;
  • Ha az előző három feltétel nem teljesül ugyan, de a látogatód a partnerlinkeden való kattintástól számítva 1 hónap belül nem vásárol.

Végül is az egész szisztéma egyszerű, mint a vakablak 🙂

Tudom-e befolyásolni, hogy a partnerlinkemen kattintók melyik oldalra kerüljenek?

Minden partnerlinkhez két átirányítási cím tartozik. A jelentkezés jóváhagyásakor ezek kezdeti értéke a honlap és a webshop kezdőcímére (vagy hasonlóra) van beállítva. A partnerlinken kattintó látogatóid felváltva hol az egyik, hol a másik címen landolnak.

Ha szétnézel a honlapunkon ill. a webshopunkban, és úgy találod, hogy honlapunknak egy másik oldalára – vagy a webshopon belül egy konkrét termékre / kategóriára / alkategóriára – való átirányítással a látogatóid vásárlási valószínűségét (és ezzel együtt a saját jutalékod várható összegét) növelni tudnád, akkor ezt írd meg emailben, és az átirányítási címeket igényednek megfelelően módosítjuk. A módosítás ezen kívül semmi mást nem érint, és semmiféle hátránnyal nem jár.

Van-e felső határa a fizetendő jutaléknak?

Felső határa nincs, ez csak a partner oldalának “teljesítményétől” függ. A jutaléknak alsó határa sincs, viszont a kifizetéseknek igen. A partner akkor nyújthat be számlát az előző kifizetése óta összegyűlt jutalékra, ha annak összege a 20 ezer Ft-ot eléri. (Ezzel szeretnénk elejét venni annak, hogy valaki csak azért jelentkezzen partnernak, hogy saját célra kedvezményesen vegyen valamit, és aztán be is fejezze az egészet.) Ettől függetlenül az egyszer jogossá vált jutalék nem vész el, mindössze arról van szó, hogy egyrészt a kifizetéseket nem aprózzuk el, másrészt az álpartnerekre egy ésszerű szűrést alkalmazunk.

Mikor és hogyan kapom meg a jutalékomat?

A mindenkori % alapján kalkulált jutalék az alapjukat képező vásárlások ellenértékének beérkezte után láthatóvá válnak a partner jelszóval védett fiókjában is. Ezeket időről időre jóváhagyjuk (a fentebb mondott okok miatt az esetleges szolgáltatások kiszűrésével). A jóváhagyásról a partner automatikus email értesítést kap. Amint a felgyülemlett összeg eléri a 20 ezer Ft-ot, az aktuálisan esedékes összegről számlát nyújthat be, melyet a kézhezvételtől számított 1 héten belül átutalással egyenlítünk ki.

Hogyan növelhetem az átkattintások ill. vásárlások (és ezzel együtt a jutalékom) összegét?

  • Ha olyan weblapod van, ami egyúttal a mi potenciális vásárlóink számára is vonzó lehet, adj némi használható információt rólunk ill. a termékeinkről. Ilyen lehet egy tapasztalatokon alapuló termékismertető vagy a termékek használatára vonatkozó tanács. Esetleg bemutathatsz néhány olyan, harmadik fél által üzemeltetett honlapot is, amely az érintett termékeket tartalmazza – feltéve persze, hogy ezzel nem sértesz egyéb érdekeket, és nem váltod ki a honlap gazdájának tiltakozását. A cél az érdeklődés felkeltése és a partnerlinken való kattintások számának növelése.
  • Akár szöveges linket, akár egy bannert közvetlenül elhelyezhetsz bármilyen hirdetési oldalon (vagy akár fizetett Adwords hirdetésben is) is, mivel nem követelmény, hogy a partnerlink a szó szoros értelmében a honlapodon legyen. A követés akkor is működik, ha valaki pl. egy névjegyről vagy egy plakátról kézzel másolja be a partnerlinkedet a böngészője címsorába; a lényeg mindössze annyi, hogy a link a megadott formában a partnerkódodat is tartalmazza.
  • Ha nincs saját honlapod, vagy ha annak témaválasztása nem mutat hasonlóságot az általunk forgalmazott termékekkel (vagyis a honlap által vonzott célközönséget várhatóan hidegen hagyja kínálatunk), akkor szinte nulla költséggel bármikor létrehozhatsz egy blogot, ahol a látogatottságot rendszeres időközönként (pl. havonta – két hetente) publikált cikkekkel nagyon jól fenn tudod tartani.
  • A partnerlinket elhelyezheted releváns (de nem feltétlenül a konkurenciához tartozó) fórumokon, hozzászólásokban stb. Eközben persze kerülni kell a rámenős spam látványos gyanúját, mert akkor a linkedet nagy valószínűséggel törölni fogják. Ha azonban valakinek a problémájára válaszolsz, vagy egyúttal értékelhető tanácsot is adsz, akkor a link jó eséllyel ott maradhat.
  • A partnerlinkedet aláírásként elhelyezheted az általad küldött emailek ill. hírlevelek végén, ill. bármely olyan helyen, ahol ennek értelmét látod.
  • Alkalmazz bátran és kreatívan minden jó ötletet, ami a tapasztalataid alapján biztosan felmerül.

Hol találok bannereket a partnerlinkemhez?

A partnerlinknek a weboldaladba történő beültetéséhez itt találsz néhány technikai útmutatást ill. grafikai segédletet. Fontos, ezért itt is elismétlem: ne feledd a partnerkód helyébe beírni a saját partner-azonosítódat (a partner ID-det)!

 

Comments are closed.

Bad Behavior has blocked 273 access attempts in the last 7 days.